12 Mayıs 2012 Cumartesi

GEZ-GİLLER LONDRA'DA -1- Arkadaşlardan Öneriler


   Şu istanbul da en kırıklar olmasa da kendi çapında kırıkların toplandığı bir arkadaş grubum var, sever, sarıp sarmalarız birbirimizi. 
   Düğün gecemizde o sarhoş kafa ile balayımız için gidecegimiz  Barselona'ı önlü arkalı peçeteye yazan arkadaşım Aslı, sağolsun gitmeden Londra'yı da bir maille bize kolaylaştırdı, aynen yayınlıyorum, Çünkü ben hepsini yapamadım, ama gidecek olanlara güzel bir hazırlık olabilir diye düşünüyorum.



" cumartesi notting hill ; pazar camden town acik hava pazarlari..
3 parktan secmece... sincap besleyelirsin, süper fotograflar cekebilirsin.. kuzeydeki green park'da kocaman bir zoo var. hatirladigim bir sey vardi ki cok komik, filler acikta dolasiyor bi tane uyari yazısı vardi "sapkaniz varsa cok yaklasmayin filler sapkanizi calabilir"

St James parkından buckingham cok guzel görünür..

Hyde park'daki speaker's corner  sana göre, konus konusabildigince, pazarları...

Hyde park'daki gul bahcelerinde güller acmis midir bilemedim...

müzeler ; Tate modern var (adi üzerinde modern), british museum var (pis hırsızlar müzesi)  trafalgar'daki national gallery de resimlere doyamayabilirsin
sonraa london eye var deeev dönmedolap ... kazık.. hiic gerek yok...
tower of london, kale, bu da çook pahalı ama görülebilir. :)  kalenin alında thames'in gezi motorları kalkar taaa greenwich e kadar gidiyor. greenwich e 0.noktaya bakabilirsin...

sonraa madame tussaud var..  kapanmasına 1 saat kala yani aksam saatlerinde fiyatı %50 ucuzluyor :). hem de 1 saatte de rahat rahat gezersin...

Yemek yerleri :
*ablam ve arkadasları ile Zuma'ya gitmistik .. hayatımın en pahalı yemegi idi galiba :)))

*cin mahallesinde yiyin mutlaka,

*camden'a giderseniz sokak yemekcilerinden yersiniz... publarda yemek sonrası bir drink almayı unutmayın.. elmalı bira cider seviyordum... ve tam senlik breezer içip içip hiç anlamadan sarhoş olabilirsin marketlerde çok ucuz..

* en eski publardan birine götürmüslerdi, simdi tarif edicam ama, tower bridge'in altına dogru yürü.. (kale tarafından) orda hala varsa haagen daz dondurmacısı olması lazım kosede o sagında kalacak sekilde yürü. Sonra sokak desen sokak degil bi ara göreceksin binaların arasında... ordan gir ta taaaa gizli bir marina.. ve tam ileride de eski bir pub :)..

* brezilian bbq cu tarif edeceğim. ÇOK AÇSANIZ GİDİN... deli bişi.. ete doyacaksınız... lokal bi restorant. müzikte varsa tadına doyum olmaz.. acayip bir güney amerika sarap menüsü de vardı http://www.rodiziorico.com/pgs/loc.html

*pizza express ler öglen icin ideal. hem hızlı hem ucuz.

* londra da cok degisik mutfakların örnekleri var.  thai ler coook basarılı. blue elephant en ünlülerden biri demişlerdi ama gitmedim. ben gittigim ve cok begendigim birini tavsiye edeceğim.. soho da busaba ..kuyruk bekliyorsun girmek icin...

westminister abbey'e gidebilirsin... st paul catedral'e gidebilirsin.. st paul de bi whispering gallery var. oraya mutlaka cıkın.. fisildiyorsun hoopppp taaa karsıdan duyuluyor...

buckingham'da asker degisim torenlerini seyredebilirsiniz...

vee londra'da en sevdigim yer COVENT GARDEN ... bi o magaza bi bu magaza.. dolas dur :p

oxford & bond da da mağazalar var ama covent daha eglenceli...
Hamleys.. 4 -5 katlı oyuncakcı.. delirirsin :)))....
Bu arada minik icin düsünürseniz cocuk ürünlerinde vergi olmadigi icin cok daha ucuzdur... keza okul icin kitaplar vs..de.. Covent garden'da 1 büyük kitapci vardi. Gap'in orda...

Magnetlere  :) ee nasıl olsa alırsın, 1 pound'dan fazla para verme sakın !!!...
baska baska.. ingiliz modası pek basarili degil :(... ama mid season sale'de bişiler bulabilirsin. river island'a bak mesela....
bitti. :)

1 yorum:

  1. hımmm bu lazım olabilir.
    :)
    peçeteye yazmak da güzel bişiymiş.
    :)

    YanıtlaSil

Üyelik olmadan yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçiminden, en altta "Anonim" seçeneğiyle gönderebilirsiniz.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...