9 Nisan 2012 Pazartesi

Dünya kadar karnıyarığın olacağına, Fındık kadar mısırlı salatan olsun

Yalan Dünya dizisinde ki Nurhayat ağzıyla derim ki ablacım


"Akıllı Kadın dediğin, Kocasının önüne bir tas çorba bile koysa onu süsleyecek, püsleyecek yemek diye onu sunacak, afiyetle yenecek."

   Şaka bir yana akşam için ne pişirsem derdim sadece kendime, evde yemek olmadığında Koca-man hiç sorun etmez, “söyle şurdan bir pide, lahmacun" der, afiyetle de yer . 

   Bugünlerde kilo aldılar kendileri, “Kış uykusundan uyandın ya, açıkmışsın ne bulursan yiyorsun” diyorum. Alınmıyor da hiç ya, bana böyle  dese 1 hafta bu lafı evirir çevirir hatırlatırım ona.

   Neyse, konu dağılmasın, Ben kursağımızdan sağlıklı bir şeyler girsin (cildim bozulmaya mı başladı vitaminsiz mi kaldım) , sebze yiyelim (amanın kabız mı olduk,  göbek şişti elbiseler çirkin duracak üstümde) diye düşünürken ,  Çorba yaptım akşam için, yanına da brokoli salatası, daha ne olsun.

   Yıllar evvel  koca-man ve  iş arkadaşı anlaşmışlar eşlerle yemeğe gidelim diye, eşleri tanıştırıp kaynaştırıp hafta sonları playstation oynayabilmek amaç , yemezler Kurrnaz Tilki…

   Sohbetin bir yerinde arkadaş, eşinin hazırladığı salatanın üstüne koyduğu mısırdan tutun, yok balzemik sirkesine kadar övünce, Benim gözlerde şimşekler çaktı o anda, zihnimde tokmakla kafasına kafasına vurduğumu hayal ederken

  Ulen Koca-man dedim içimden alemi görüyor musun, bizim Karnıyarıkların bir mısırlı salata kadar kıymeti olmadı hiç”.



Hakkını yemeyeyim bölümü:  Alemin önünde övmezde, yermezde, ama sofradan  “ellerine sağlık çok güzel olmuş deyip gönlünü almadan da kalmaz.
   
   O gün eve gelince bunu dırdır malzemesi yaptığıma sonradan pişman olmuştum orası başka, adamın yemediği haltlar  kalmamış, zira suçluluk duygusu ile yere göğe sığdıramadığı karısından boşanmak üzere olduklarını öğrendiğimde, erkeğin Koca-man’ım  gibi olanına razı olmaya karar vermiştim.

   Ben bu yazıyı yazarken yanımda çekirdek çıtlayan Koca-man bana bakar, ben ona bakar, o çekirdek çıtlamaya devam eder, Aklıma geçen sene gittiğimiz Darıca Hayvanat Bahçesindeki çekirdek yiyen sevimli şempazeler gelir, gider, tren gelir hoş gelir.



Öpüyorum Kocaman Kocaman


1 yorum:

Üyelik olmadan yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçiminden, en altta "Anonim" seçeneğiyle gönderebilirsiniz.

Uludağ Tatili

   Aile ziyareti için gittiğim Sömestr tatilimde görümcemle aynı koltuğa oturmuş karşımızda duran eşlerimizine baktık, maç izliyorlar biziml...