8 Haziran 2012 Cuma

GEZ-GİLLER -HIRVATİSTAN- Zagreb, Plitvice, Split

Geçen sene Hırvatistana gidip, Adriyatik kıyılarını araba ile gezerken aldığımız keyfin tadı damağımızda kaldığı için , Bu sene de Yunanistanı aynı şekilde arabayla turlayalım diye düşünüyoruz ve ben araştırma hazırlıklarına başladım bile.

Rota belirleme, kaç saat yol gidip nerede konaklanacağı, konakladığınız otellerin otoparkı olup olmadığı, nerde ne yiyelim,  gibi ince ayrıntılar...

Bir de bu sene Bloga ekleyebilmek için Muratsız fotoğraflar çekeceğim bol bol... Hırvatistan gezisinin en eğlenceli fotoğraflarını bu sebepten elemek zorunda kalıyorum.

Genelde, Motorcu arkadaşların Gezi Yorumlarını ve rotalarını beğendiğim için onların internetten okuduğum önerilerini önemsiyorum. Benimde bir katkım olsun istedim tatil planı yapacaklar için.

Gelelim Gez-gillerin HIRVATİSTAN - Adriyatik Kıyıları- Gezisine ..

Rotamız, Uçakla Zagreb,araçla Rijeka, Krk Adası, Baska, Plitvicka Gölleri, Zadar, Siplit, Brac adasına Supitardan giriş, Bol, Sumartin feribotla Makarska geçiş, Mostar, Bosna-Hersek, Dubrovnik. uçakla İstanbula dönüş. Vize sorunu olmadığı için pasaport yeterli.

Geçen sene arkadaşlarımız Deniz ve Barış'la birlikte 2 çift İstanbul'dan Zagreb' e uçtuk, Havaalanından Araç kiralayıp geceyi geçireceğimiz merkezdeki otelimize gittik, akşam üstü saatlerinde otele yerleşip dışarıya çıktığımızda terkedilmiş şehir izlenimi vardı Zagreb' de, hava kararmaya başladıkça insanlar da zombi gibi üremeye başladılar.

Beko reklamı Türkler her yerde..

Zagrepten çıkış, Rijika Otobanına giriş

Rijika'ya gelince, sahile ulaşmıştık, güneye inmeye başladık. Köprü ile KRC Adasına geçip Çıngıl çıngıl insan kaynayan "Baska Koyu"na gittik, daracık çakıl taşlarıyla kaplı bir plajı var, "Ah görseler bizim Çeşme Plajlarını çıldırır bunlar deyip" Kendimizi Adriyatiğin suyuna ilk atışımızı gerçekleştirdik.

Ordan karşıya feribot geçişi olmayınca, geldiğimiz yolu geri dönmek zorunda kaldık ada bağlantısı olan köprüye kadar.

Güzergah Plitvice Göller Bölgesi, Hava kararmadan Otelimize varmayı düşünürken, Virajlı bir dağ tırmanışı bizi bekliyormuş. Geçtiğimiz Köylerde hala sıvanmamış duvarlar, kurşun delikleriyle doluydu. Sahilde "Oh vur patlasın çal oynasın" havamızdan çıkmış, Yıllar öncesinin unutulmayan Bosna Savaşı gerçekleri ile yüzleşmeye başlıyorduk.

Otelimiz Hotel Degenija, Plitvice, çok ıssız ve karanlık bir bölge, çevrede 2 3 odalı çok sayıda hotel var, Ama 3 5  tane restoranı olan Otel olduğu için, siz en iyisi bu ayrıntıya dikkat edin. Otelimizin resepsiyonisti Marco Çok içten bir delikanlıydı, Merakla sorduğumuz savaş sorularına içtenlikle cevap verdi, savaş hikayeleri anlattı,  Çünkü ilerleyen günlerde git gide savaşın merkezine yaklaştığımızı hissettiren Kurşun delikli ve Bombalanmış evler,  Daha sık ve yoğun karşımıza çıkmaya başlayacaktı.

Unesco Tarafından Dünya Mirası Listesine Alınmış Plitvice Göller Bölgesinde Parklı uzunlukta Yürüyüş ve tekne gezintisi parkurları var, İstediğinizi tercih edebilirsiniz. Cennetten bir köşe... Etrafımızda güzel hırvat kızları, fit görünümlü hırvat erkekleri olunca aramızda Huri-Nuri geyikleri aldı başını yürüdü.

Dondurma alıp gruptan kaçmıştım, ama yakalandım zoom...

Bol Plajı bizim Fethiyeyi andırıyor biraz, Denizi güzel uğramadan geçmeyin, Sahilde bir tai masajı yapıyorlardı ki, gözleri güzel hırvat kızları, sadece gözleri mi güzel, maşallah Her bi'şeyleri güzel kızların...  Bak bir kez daha  kızlar dersem  bir daha Hırvatistana yollamayın beni. Kompleksin acısı yeni mi çıkıyor acaba:)

Feribotta, Türk usulü havlu kurutma...

Makarska'ya  yaklaşıyoruz. Gördüğümüz tüm kasabalar çok sevimliydi.

Splite geç saatte geldiğimiz için Fazla tadını çıkaramadık, Split ve dubrovnik hırvatistanın en kalabalık, eğlencesi en bol şehirleri.... Yorgunluktan fotoğraf çekmeye bile kolumuzu kaldıramamışız demek ki.

Mostar'a sapıyoruz, gezimizin En güzel, eğlenceli, en duygusal anları aslında o günden sonra başlıyor.