17 Mayıs 2012 Perşembe

Bi Kremalı Somon Hikayesi



Koca-man'ın canı balık çekmiş, Ben Hastayım diye Somon alıp gelmiş, Fırın torbasına atıp pişirecek mundar edecekti güzelim balığı...

DUR!! YAPMA!! Elini Balığa Bulama... sana da yazık balığa da...

Dedim mi? dedim, aferin iyi halt ettim, Hastasın iki naz yap, adam yemek yapacak karısına, ama nerde bizde o kafa... Neyse... 3dk. mı almadı zaten, yemek sonrası sofrayı kuran kaldırsın dedim. Kanepeme uzandım.

Kremayı bir çırpıda köpürttüm mikserle, yarısını tepsiye boşaltıp 2 dilim somonu bulayıp yerleştirdim. Üzerine biraz tuz, top karabiber, zeytinyağı,  kişnik serpip, defne yaprağı yerleştirip üstünü folyo ile örtüp, 25 dk. fırında pişirdim.

Kalan yarım kremayı  hazır garnitür ile karıştırıp servis tabağına zemin hazırladım, üzerine pişmiş balıkları koydum ki, Koca-man'ın gözleri pörtledi mutluluktan, acıkmış adamcağız, somonunu bekliyor dört gözle.



Yumurta bırakmak  için 3 yıl sonra doğduğu nehre geri dönen Somonlar, kendisini yakalamak için pusuya yatmış boz ayıyla birlikte Discovery Channel'in vazgeçilmez görüntülerinden biri geldi aklıma.




  Benim kocam, şakadan, espriden anlar, siz bakmayın Ayıcık dediğime
                               AFİYET OLSUN EFENDİM ...                                                      


5 yorum:

  1. İşte en büyük hatayı yapmışsın şekerim. Rahat olmak lazım biraz. Uzat ayaklarını, yat gitsin sendeeee :)

    YanıtlaSil
  2. Aaaa benim kocayla seninki aynı köyden olmasınlar:)))))

    YanıtlaSil
  3. @La Loba "yengeç'in yatanını hiç gördün mü? her daim tetiktedir onlar:))"

    @ALIŞVERİŞ DANIŞMANI " benimki Yer-giller köyünden ne bulursa yiyiyor"

    YanıtlaSil
  4. ben de tanıyorum tam olarak böyle birini, ama yine de mıymıy bişey beğenmezgillerden iyiler zannımca

    YanıtlaSil
  5. ha ha ha ilahi seni.
    :)
    hımm bunu uygulayım bi ara.
    defne kullanıyom da bu krema sosu öğrenmiş oldum.
    kişniki de bilmiyorum senden duydum ama sorup öğrenirim ki.
    :)

    YanıtlaSil

Üyelik olmadan yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçiminden, en altta "Anonim" seçeneğiyle gönderebilirsiniz.

Uludağ Tatili

   Aile ziyareti için gittiğim Sömestr tatilimde görümcemle aynı koltuğa oturmuş karşımızda duran eşlerimizine baktık, maç izliyorlar biziml...